Pozycjonowanie

Pozycjonowanie

Pozycjonowanie w rozumieniu działań poza stronę (off-page) w skrócie można opisać jako działania w zakresie link building, czyli wszystkiego co zmierza do pozyskiwania linków do witryny, dzięki którym będzie ona oceniana przez Google jako bardziej wartościowa.

Umiejscowienie, jakość witryny z której link pochodzi, ilość odnośników na tej stronie – i dziesiątki innych elementów wpływają na to jakie znaczenie temu odnośnikowi dla naszej strony nada Google. Poznaj najważniejsze składowe sukcesu.

Indeksowanie witryny odbywa się podczas wizyty robotów wyszukiwarek na danej stronie.

Robot odwiedzając stronę analizuje różne treści na stronie, jak i składnię znaczników, którymi ten tekst jest objęty. Roboty sieciowe kładą szczególny nacisk na treści wyróżnione semantycznie, dlatego warto uwzględnić ich używanie w najważniejszych miejscach strony.

Robot jest specjalnym programem, który firma prowadząca wyszukiwarkę uruchamia i nakierowuje na stronę o dużej zawartości zewnętrznych linków. Najczęściej jest to katalog stron faworyzowany przez daną wyszukiwarkę. W przypadku najpopularniejszej wyszukiwarki, wykorzystywany w wielu momentach jest katalog dmoz.org. Tak samo jest często w przypadku wstawiania opisu strony w wynikach wyszukiwania.

Indeksowanie witryny powoduje zapisanie w bazie wyszukiwarki naszej witryny pod przeanalizowanymi frazami. Ustalana jest pozycja w wynikach organicznych. Na obrazku poniżej zaznaczono podział na wyniki organiczna (niebieskie) oraz wyniki sponsorowane (czerwone).

 

Celem pozycjonowania jest pozyskanie dla swojej strony jak najlepszej pozycji na atrakcyjne dla nas frazy, z którymi chcielibyśmy być kojarzeni. W tym rozdziale poznamy różnorakie metody pozyskiwania linków, dzięki którym zyskamy w szybkim czasie atrakcyjne odwołania do naszej strony, co przełoży się nie tylko na jej pozycję, ale i być może na dodatkowy ruch.

Z tego, co przeczytałeś w rozdziale o indeksacji wiesz, że duża ilość linków powoduje częstsze odwiedzanie przez wyszukiwarkę. To w pozytywnym założeniu jest prawdziwa teza, o ile nie zyskujemy zbyt szybko linków. Google może nabrać podejrzeń, co do strony, która tydzień po zaistnieniu w sieci zyskuje nagle kilkadziesiąt tysięcy linków. Pamiętaj, zatem że uruchamiając swoją stronę być ostrożnym z przegrzewaniem jej – napychaniem i generowaniem zbędnego ruchu na siłę.

Algorytmy wyszukiwarek coraz lepiej, lecz wciąż niedoskonale starają się rozpoznawać linki naturalne, pochodzące z prawdziwego polecenia od tych, które staramy się zyskać masowo w celu budowania pozycjina wyznaczone sobie frazy. W związku z tym powstają coraz nowsze i budzące mniej podejrzeń sposoby zdobywania linków, tak by roboty wyszukiwarek uznały je za naprawdę wartościowe.

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *







EnglishGermanPolish