Marketing internetowy, czyli jak zaistnieć w sieci?

Marketing internetowy, czyli jak zaistnieć w sieci?

Coraz więcej przedsiębiorców odkrywa korzyści, które płyną z zastosowania marketingu w internecie. Tradycyjne formy reklamy i promocji są powoli wypierane przez marketing internetowy, czyli nowoczesne narzędzia, oferujące zdecydowanie większą skuteczność przekazu oraz oszczędność w kosztach. Wyświetlając reklamy w serwisach, jesteśmy w stanie dowiedzieć się, ile osób miało styczność z naszym banerem. Statystyki wskażą nam także, czy treść promocji była na tyle interesująca, że przyczyniła się do przejścia na naszą stronę internetową, a następnie skorzystania z naszych produktów czy usług.

Marketing internetowy daje możliwość przeprowadzania analiz preferencji naszych klientów. Jesteśmy także w stanie trafić z przekazem do tego odbiorcy, który rzeczywiście będzie zainteresowany naszą ofertą. Co kryje się pod pojęciem marketing internetowy, jakie są jego formy? Czy właściwie warto inwestować w marketing w internecie?

Czy marketing internetowy się opłaca?

Marketing internetowy stał się bardzo popularny w ostatnich latach, jednak wciąż pojawiają się pytania czy marketing w internecie jest naprawdę skuteczny? Wszystko zależy od tego jakie masz oczekiwania, jaki produkt chcesz promować i na jaką skalę. Bardzo duże znaczenie ma również zaangażowanie włożone w promocję firmy w internecie. Musisz zdawać sobie sprawę, że im większe masz oczekiwania, im większą konkurencję w sieci tym dłużej musisz czekać na efekty. Na co dzień zajmujemy się marketingiem internetowym, wdrażamy najlepsze rozwiązania dla naszych klientów. Jako odpowiedź na pytanie czy marketing internetowy się opłaca, możemy więc przedstawić efekty jakie osiągnęliśmy dla naszych klientów.

Ważnym aspektem działań marketingowych jest także śledzenie aktualnych trendów.

Oczywiście marketing internetowy to bardzo szerokie pojęcie, poniżej zaprezentujemy 6 popularnych form e-marketingu.

Marketing internetowy w wyszukiwarkach

Pierwszą formą marketingu internetowego, dobrze wszystkim znaną i cieszącą się popularnością jest marketing internetowy w wyszukiwarce. Działania z zakresu SEM niejednokrotnie były już opisywane na naszym blogu. Najłatwiej podzielić marketing internetowy w wyszukiwarce na: SEO + link building i PPC. Obie te formy marketingu w internecie mogą być z powodzeniem łączone w celu uzyskania jeszcze lepszych efektów. Szczegółowo o SEM pisaliśmy już w naszym wcześniejszym artykule.

Marketing wirusowy, zwany też marketingiem szeptanym

Najskuteczniejszy marketing w internecie polegałby na tym, aby sami użytkownicy rozpowszechniali między sobą informacje o danym produkcie bądź usłudze. Na tym właśnie opiera się koncepcja marketingu wirusowego. Dokładniej jest to forma marketingu internetowego, która polega na tym, że internauci przekazują sobie stworzone przez Ciebie treści marketingowe.

Często marketingowcy zastanawiają się, jaka treść wzbudzi w użytkownikach emocje i spowoduje, że będą ją sobie wzajemnie przekazywali. Wiele firm prowadzących marketing w internecie koncentruje swoje działania na stworzeniu wartościowego contentu . Kluczowe, ale niełatwe zadanie, które stawiają sobie właściciele firm to wzbudzić zainteresowanie firmą u potencjalnych klientów. Jeśli uda ci się skutecznie wprowadzić marketing wirusowy w trakcie promocji jednego produktu, kolejne kampanie pójdą zdecydowanie łatwiej. Internauci zapamiętają Cię i chętniej będą przekazywali sobie tworzone przez Ciebie treści. Oczywiście działa to w dwie strony, nieudaną akcją można zniechęcić do siebie wielu klientów.

Marketing w internecie obecny w wiadomościach e-mail, czyli e-mail marketing

Obecnie internauci nie mogą być już zasypywani niechcianymi wiadomościami, czyli spamem. Przesyłanie e-maili z reklamami wymaga zgody użytkownika. Jednak jak już uda się tą zgodę uzyskać, pozyskujesz świetny kanał do komunikacji z klientem. Najpowszechniejszym typem reklamowych e-maili są newslettery. Za ich pośrednictwem konsument może dowiedzieć się o twoich promocjach, nowościach czy wyprzedażach. Wiele firm obecnie zachęca swoich klientów do zapisania się na listę mailingową, oferując jednorazowy rabat na np. pierwsze zakupy w sklepie internetowym. Pamiętaj jednak, że użytkownicy muszą mieć możliwość zrezygnowania z subskrybowania newslettera.

Co można osiągnąć dzięki tej formie marketingu internetowego? Dzięki e-mailom budujesz lojalność klienta i zyskujesz kanał komunikacji. A już od Ciebie zależy jak go wykorzystasz. Przekazujesz także określony wizerunek swojego przedsiębiorstwa. Informując o biegu charytatywnym, który jest przez Ciebie organizowany, wskazujesz, że zależy Ci na społeczności lokalnej.

Wyświetlanie reklam, czyli banery

Ta forma marketingu internetowego jest nam wszystkim doskonale znana. Obecnie wszystkie większe serwisy informacyjne (np. Onet.pl, Wirtualna Polska czy nawet Facebook) wydzierżawiają przestrzeń na swojej witrynie reklamodawcom. Osoby tworzące banery posługują się grafiką, obrazem, animacją czy dźwiękiem do przekazania treści wybranej grupie klientów. Kliknięcie w reklamę powoduje przeniesienie do strony internetowej danego reklamodawcy. Jest to popularna i szybko rozwijająca się forma marketingu w internecie. Jej skuteczność jest dosyć wysoka. Zastanów się, ile razy Ty sam kliknąłeś w baner, który zainteresował Cię swoją treścią?

Obecnie przestrzeń reklamowa na portalach jest zintegrowana z plikami cookie. Często zdarza się, że wciąż widzimy ofertę sklepu, do którego zajrzeliśmy parę dni temu. To właśnie my sami spowodowaliśmy, że banery o konkretnej treści wyświetlają się w naszej przeglądarce. Wchodząc na stronę internetową, musisz zaakceptować politykę cookie. Jeśli na bieżąco nie czyścisz historii przeglądania, te same reklamy będą ci się wyświetlały przez pewien okres czasu.

Marketing mobilny

Ta forma marketingu internetowego zyskuje coraz większe znaczenie. Dlaczego? Za pośrednictwem aplikacji mobilnych możesz z jednej strony ułatwić klientom podejmowanie decyzji zakupowych, a z drugiej śledzić ich lokalizację oraz preferencje. Prowadząc restaurację możesz wysyłać informacje o promocjach do tych użytkowników twojej aplikacji mobilnej, którzy mieszkają w pobliżu lokalu. Być może Twoja oferta zainteresuje któregoś z klientów i specjalnie przyjdzie on skosztować promocyjnego dania.

W Hiszpanii przedsiębiorstwa powszechnie korzystają z marketingu mobilnego. Idąc ulicą, użytkownik urządzenia mobilnego, który ma włączony transfer danych, otrzymuje informacje o promocjach i rabatach dostępnych w lokalach, znajdujących się w jego pobliżu.

Marketing mobilny charakteryzuje się wysokim poziomem skuteczności. Ten rodzaj marketingu internetowego kojarzy się z nowoczesną i otwartą firmą.

Bot, czyli innowacyjny ekspert od marketingu internetowego

Bot jest programem komputerowym, który stosowany jest jako zaawansowane narzędzie marketingu internetowego, zmieniające funkcjonowanie struktury strony internetowej. Aplikacja wspomaga intuicyjność witryn internetowych, wpływając na szybkość i łatwość wyszukania produktów, usług czy artykułów, które w danym momencie interesują użytkownika. Niektórzy specjaliści od marketingu internetowego nazywają bota przewodnikiem po stronie internetowej, gdyż program ułatwia dostarczenie użytkownikowi tego, co w danej chwili potrzebuje. Aplikacja wspomaga proces nawigowania, czyli poruszania się po stronie internetowej. Dodatkowym atutem bota jest to, że wpływa na percepcję klientów, ukazując promocje i produkty w atrakcyjnych cenach, które mogą się spodobać. Zbierając dane i informacje o internaucie za pomocą plików cookie, aplikacja tworzy zindywidualizowaną propozycję produktu lub też usługi, której nie sposób odmówić.

Oczywiście na tych formach marketing internetowy się nie kończy, jedną z propozycji może być pozycjonowanie stron. Możliwości są bardzo szerokie, a najważniejsze jest to, aby wybrać najskuteczniejsze z dostępnych narzędzi.

Comments are closed
EnglishGermanPolish